תוכלו לפנות אלינו בכל נושא!
אנחנו כאן בשבילכם! השאירו פרטים לייעוץ אישי ובדיקת התאמה לתוכניות הבריאות שלנו
אלירן דה-מאיו » דף הבית > יצירה רוחנית > אהבת אמת | אהבה ללא תנאי | מהי אהבה | ציטוטים על אהבה | שפות האהבה
החסד שבחיי עולה על גדותיו,
עם שותפים בדרך משותפת ועם שותפים בדרך מנוגדת,
כולם חלק מהדרך שלי לחוות חסד ולשתף בחסד.
האושר שבחיי מתעלה על עצמו בכל פעם מחדש,
ככל שהלב שלי והרוח שבי פועמים יחד,
השמחה שאינה תלויה בדבר מתעלה.
אני אוהב לאהוב, כך תמיד אהבתי,
אני אוהב כעת יותר מתמיד,
בזכות שגיליתי,
שאהבה אינה יכולה להיות שלמה,
או אמיתית, או מקודשת,
כאשר מציבים לה תנאים.
אהבה מותנית אינה אהבה,
תנאי בודד ויחיד לאהבה,
הופך את הרגש לשונה.
אהבה עם תנאים,
היא כל מה שתרצו שהיא תהיה,
אך היא אינה אהבה,
כי אהבה היא מקודשת,
פעימת האלוהות בלבבות בני האדם.
בעת שגיליתי מהי אהבה,
נזכרתי שלימדו אותי וככל הנראה גם אתכם,
שאהבה היא הרבה מאוד דברים,
שאף אחד מאותם הדברים,
אינו מרגיש לי כאהבה.
כדי לחוות אהבה על החסד והריפוי,
הקדושה והשלמות, עלינו להעלות למודעות את הרעיונות הכוזבים שספגנו לגביה במשך החיים.
אני מזמין אתכם לעשות זאת עכשיו או לתאם את הזמן האינטימי שלכם ובהמשך לכך עם בני/בנות הזוג והילדים שלכם, כדי ללמוד, לגלות ולחוות יחד אהבת אמת מרפאה.
אהובים ואהובות עלולים ועלולות להזדהות עם הרעיון שאהבה היא "לפעמים כאב לב וכאב ראש".
רעיון זה הספוג בתת-המודע הקולקטיבי, הוא כאב הלב וכאב הראש האמיתיים.
אהבה מעולם ולעולם לא תגרום לכאב לב, מכיוון שאהבה אינה מותנית במשיכה פיזית והערכה, אהבה אינה רגש התלוי בפרשנותנו את המציאות כמו רגשות אחרים.
אהבה היא קטגוריה בפני עצמה של "רגשות", היא אינה רגש כאחד הרגשות ולהרגשתי, אהבה אינה רגש, אלא אם אנו מקטינים ומעוותים אותה לאחת שכזאת.
אהבה נצחית נובעת במעיינות האלוהות והרוח שבכל נשמה, ומתבטאת כחסד וקדושה שאינם ניתנים לערעור. אהבה זו אינה ניתנת לשינוי מרגע אחד שבו אנו "אוהבים" לרגע אחר שבו אנו "שונאים". האחרונה היא "אהבה" שעליה נכתב שהיא "לפעמים כאב וכאב ראש". אהבת אמת אשר הווה את אלוהים ומוגשמת בלב האדם, היא אהבה שאין בה כאב בכלל, לא בלב ולא בראש.
אם תרצו לחוות אהבת אמת וליצור כזאת בחייכם, תאלצו לוותר על הרעיון שהיא עלולה להכאיב, כי רעיון זה ימנע מכם לחוות אהבת אמת וינציח בחייכם את מה שרבים מכנים "אהבה", מהסוג שמעורר לפעמים כאב ראש, לפעמים כאב לב ולפעמים רצון להמנע מלהתאהב ולאהוב כדי להמנע מכאב.
אהבה אינה גל, מכיוון שאהבה משתנה לעולם.
הציטוט האחרון חוטא לאהבה מכיוון שהוא מייחס לה תכונות של טוב ורע.
אהבה אינה טובה או רעה, לאהבה אין כוונה, אהבה היא הכרה טהורה בהוויה בלתי פוסקת של אלוהים בלב של כל אדם. הוויה זו אינה "מעלה" או "מפילה", או "נכבית" או "נדלקת". אנו עשויים לחוות אותה ככזאת מכיוון שאנו מתחברים אליה לסירוגין ומתנתקים ממנה בהמשך, אז היא "נדלקת" או "מעלה" כשאנו מתחברים ולאחר מכן "נכבית" או "מפילה" כשאנו מתנתקים.
על אף החוויה המתוארת, הציטוט מחטיא בכך שהוא מייחס לאהבה תכונות של גל "העולה" או "יורד". תפיסה זו תגשים את עצמה במציאות שלנו, אלא אם כן, נשנה את נקודת המבט.
אהבת אמת היא מצב הכרה אלוהי שבו אנו אוהבים מעצם כך שאנו נושמים, חיים ואף יותר מתמיד לאחר שאנו מתים. אין אפשרות ליפול בגללה או לעלות עליה, אך יש אפשרות להכיר בה כמקור הוויתנו הקבועה.
ציטוט זה מגדיר אהבה כמשהו שיכול לשמש כנגדנו על-ידי אנשים אחרים שאנו אוהבים.
פגשתי אותו בגרסאות רבות יותר מכל ציטוט אחר על-ידי אנשים רבים שנפגעו או נוצלו על-ידי מה שהם מכנים "אהבה" לאחרים.
ניצול חולשה של אחר היא פעולה שנעשית כמעט מדי יום, במודע או לא במודע, במערכות היחסים הרבות של אנשים. אהבה אינה ניתנת לניצול או לשימוש כחולשה, מכיוון שאהבת אמת אינה מצטערת לעולם על כך שזכתה לחוות אהבת אמת. גם בהסתכלות אחורנית, אהבת אמת תמיד תבחר להיות אהבת אמת, מכיוון שאהבה זו היא מצב הכרה אלוהי ובלתי תלוי בדבר, כך שגם אם לפרשנותו של אדם, היה מי שעשה שימוש באהבתנו כנגדנו, לעולם לא נתפוס כדבר שלילי.
אהבת האמת שלנו לאלוהים, לחיים ולאחרים היא הדבר היחיד שחשוב לנשמה. הזכות לחוות אהבה שכזו מתעלה על כל נפש מבולבלת, המתקיימת בתודעה של חוסר, ובוחרת לנצל אדם אחר, שבמקרה גם אוהב וקרוב אליהם במיוחד. אפשרות של ניצול הלב הפתוח של אדם אחד להשגת רווח מסוים, היא אפשרות המתקיימת לעתים קרובות במערכות יחסים אנושיות.
אך עבור אדם שבהכרתו אוהב באמת, אין זה סימן לחולשה או פגיעות, אלא לעוצמה הבלתי מעורערת של אהבתו חסרת התנאים. התוצאה של ניצול שכזה לא תורגש כניצול עבור האדם שאוהב באמת, מכיוון שאהבתו הבלתי מותנית לא ציפתה לקבל משהו בחזרה, ועצם האפשרות לחלוק אותה היא התוצאה הרצויה היחידה. גם אם נלקחו ממנו למשל כסף או רכוש, לא תהיה לו על כך חרטה, מכיוון שאם היתה לו אפשרות, היה אוהב בדיוק באותה הדרך שוב מההתחלה ונפלא מכך, גם לאחר חווית "הניצול" עצמה, אהבתו ממשיכה להשאר בדיוק באותה המידה, ללא כל שינוי, גם אם ומערכת היחסים תגיע לכדי סיומה.
סם הוא חומר, אהבה היא מצב הכרה.
סם פועל כדי ליצור במוח תלות, אהבה פועלת כדי ליצור את חווית החופש האינסופית הגדולה מכולן.
סם יכול להרוס את החיים מכיוון שהוא משכנע את הגוף לצרוך משהו על חשבון הבריאות הפיסית והנפשית.
אהבה יכולה להפוך את החיים בעולם הזה וכבני אנוש לגן-עדן, מכיוון שהיא מגלה לאדם שהוא מעולם לא גורש מגן-עדן או נדרש להמתין למותו כדי לשוב לשם. מצב הכרה של אהבה זו הוא גן-עדן מטופח אשר מטפח את כל סביבתו.
מצב הכרה של אהבה אינו מתחיל בעצמנו ואינו מסתיים אצל אחרים,
הכרה אוהבת מתחילה באלוהים ואינה מסתיימת מכיוון שאלוהים ואהבה אינם חולקים גבולות.
אין צורך לאהוב את עצמו קודם, מכיוון שבמצב הכרה אוהב, אהבתנו היא לכל אשר קיים ואי פעם יתקיים ובכל גרסא של קיום. אנו אהובים באותה מידה שבה אנו אוהבים את אלוהים או אחרים.
הציטוט המדובר גורם לאנשים לעבוד קשה מאוד כדי לאהוב את עצמם ומתוקף עבודתם הקשה והמתמשכת, הם אינם מצליחים לאהוב אחרים, כי כדי לאהוב אחרים הם צריכים לוותר במידה רבה מאוד על אהבתם לעצמם. אהבה בגרסא המקובלת מבוססת על הרעיון של מילוי צרכים אחד על חשבון השנייה, בזמן שאהבה כמצב הכרה אינה עוסקת בצרכים, אלא בחיבור העמוק ביותר בין שתי נשמות ויותר. ההתחשבות באחר/ת יכולה להיעשות עם או בלי קשר לאהבה ועדיף שתעשה עם קשר, אחרת התחשבות זו תהיה תמיד בהתחשבנות והשוואה להתחשבות של האחר, מה שיגרום למערכת יחסים "אוהבת" לחוות ריב אחר ריב, משבר אחר משבר, עד להתפרקותה המוחלטת.
אני מציע לאהוב מלכתחילה את הכול ובהמשך לכך לבחור בחופשיות באילו דרכים, זמנים ואופנים להביא לידי ביטוי מעשי אהבה זו בחיינו, לעצמנו, לאלוהים או בריות אחרות.
רק מי שאינו אוהב, יכול להתפשר על מה שמגיע לו בזכותה של אהבתו.
פשרה היא מצב שבו אנו נותנים ומצפים לקבל בחזרה משהו בעל ערך פחות בחזרה.
לא ניתן להתפשר בעת שאוהבים באמת, מכיוון שאהבת אמת היא ההגשמה הנעלית מכולן.
ניתן להתפשר רק בעת שאהבתנו מותנית ותלויה בתגמול הולם בחזרה.
התאהבות פתאומית אינה משקפת בהכרח אהבת אמת.
אהבת אמת היא מתמדת ואין דרך למדוד את הקצב שלה.
אהבה אשר מבוססת על משיכה פיסית, או הערכה כלפי אדם אחר, יכולה להיות פתאומית ובמידה דומה גם להיעצר באותה פתאומית, מה שירגיש כמו אותם גלים של עליות וירידות, כאבי לב וראש.
זאת אינה אהבה, אלא תחושה מוגבלת שמקורה באיברי המין והמוח.
שמירה על הלב מפני אהבת אמת היא הפעולה המנוגדת ביותר לשמירה עליו.
באותה מידה ניתן לכתוב שעישון שומר על הריאות מפני חמצן.
מקור ההזנה הראשי של הלב היא אהבת אמת.
כל אהבה שאינה אמיתית ומותנית בתנאים היא כזאת שבמוקדם או במאוחר תפגע בו.
אהבה אינה כל החיים, אך היא המקור ליצירה של חיים אוהבים ובריאים, פיסית ונפשית.
אין בטבע חומר טבעי עוצמתי יותר מאהבת אמת לריפוי חולאים, כאבים ומשברים גופניים.
אין בספרות הפסיכולוגית או במאגר התרופות הפסיכיאטריות חומר עוצמתי יותר להשגת שלווה, איזון נפשי ושמחה יותר מאשר מצב הכרה מתמשך של אהבה.
גם אם אהבה היא לא הכל בחיים כפי שמצוטט, היא הסיבה היחידה לבחור בחיים ולהיוולד שוב ושוב מחדש כדי לחוות ולחלוק ממנה עוד ועוד.
אהבה אינה מחפשת מישהו מושלם או לא מושלם, מכיוון שאהבה חסרת תנאים אוהבת במידה שוות ערך את כולם. בכל מערכת יחסים קיימים פערים ומשתנים הקשורים למאפייני הקיום והצרכים הגופניים והנפשיים. בכל קשר ניתן לזהות תכונות מפותחות יותר וכאלו שפחות בעצמנו ואצל קרובינו. אהבה אינה מושפעת מכל אלו, אך כשהיא מתקיימת, היא משפיעה על הכול.
אין צורך לחפש מישהו מושלם או להתפשר על מישהו פחות מושלם ולנסות לראותו כמושלם, מכיוון שבעת מצב הכרה אלוהי ואוהב, כל המציאות נחווית כמושלמת בדיוק כפי שהיא.
אין זה אומר שלא נרצה לשנות את המציאות כדי ליצור הזדמנויות וחוויות חיים חדשות, אך אנו לא נעשה זאת מתוקף חוסר השלמות, אלא מתוך הרצון לחוות את מצב הכרתנו האוהב בדרכים שעדיין לא חווינו קודם לכן וכדי לאפשר לאחרים לחוות מצבי הכרה חדשים בהשראת הבחירות שלנו.
לסיום אוסיף את הציטוט של רבי עקיבא, אשר משקף את ידיעתו והכרתו המלאות בנוגע לאהבה.
בקצרה: "האהבה אינה תלויה בדבר". ובמלואו: "כל אהבה שהיא תלויה בדבר, בטל דבר בטלה אהבה. ושאינה תלויה בדבר, אינה בטלה לעולם. איזו היא אהבה התלויה בדבר? זו אהבת אמנון ותמר. ושאינה תלויה בדבר? זו אהבת דוד ויהונתן." (משנה, מסכת אבות, פרק ה', משנה ט"ז).
הציטוט המיוחס לרבי עקיבא מדגיש את ההבדל בין אהבה מותנית, התלויה בדבר חיצוני (כמו יופי, מעמד או תועלת), לבין אהבה שאינה מותנית, שאינה תלויה בשום דבר חיצוני. האהבה המותנית, על פי רבי עקיבא, היא אהבה חולפת, שכן כאשר הדבר שבו היא תלויה נעלם, גם האהבה נעלמת. לעומת זאת, האהבה שאינה מותנית היא אהבה נצחית, שאינה יכולה להיעלם או תלויה בנסיבות כלשהן.
באהבה ~
אלירן
הישארו מעודכנים עם התכנים החדשים שלנו – הרשמו לקבלת עדכונים
סקרנים לשמוע עוד על בית הבריאות? על התכניות והניסיון שאנו מציעים? האם תרצו לקבל עדכונים כשאנו מפרסמים תכנים חדשים?